Search
Close this search box.

Website optimalisatie
komt niet vanzelf

SEO is niet het enige

SEO, of zoekmachineoptimalisatie, is een belangrijk onderdeel van het optimaliseren van een website. Het zorgt ervoor dat je website beter wordt gevonden in zoekmachines. Maar er is meer.

Ook andere factoren zijn belangrijk

Naast SEO zijn er nog andere factoren die een rol spelen bij het optimaliseren van een website. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid van de website en de gebruikerservaring.

Wat we voor je kunnen doen

Wij kunnen je helpen om je website te optimaliseren op alle gebieden. We kijken naar de laadsnelheid van je website en we optimaliseren hetgeen bezoekers (moeten) doen op je website.

Optimalisatie

Behaalde resultaten

86,57%

Meer mensen bezoeken de productpagina

62

Van onzichtbaar naar zichtbaar in Google binnen 2 maanden

Verhoging van het aantal bezoekers aan het contactformulier

snelle website essentieel apdc

Een snelle website is essentieel voor online succes

Iedereen weet dat een langzaam ladende website frustrerend is. Dit kan leiden tot een slechte gebruikerservaring, wat kan resulteren in een mindere eerste indruk van een bedrijf of merk. In het ergste geval kan het zelfs leiden tot afhaken van bezoekers.

Daarom is het belangrijk om een snelle website te hebben. Dit kan worden bereikt door middel van websiteprestatieoptimalisatie (WPO). WPO is een reeks technieken die de laadsnelheid van een website verbeteren.

Een snelle website is ook belangrijk voor SEO. Google geeft websites met een snelle laadsnelheid een hogere ranking in de zoekresultaten.

Dus als je online succes wilt behalen, zorg dan voor een snelle website.

 Data van je website helpt je om je resultaten te verbeteren!

SEO is meer dan alleen zoekwoorden

Een nieuwe website is niet alleen een nieuw design. Natuurlijk is een mooi design belangrijk voor de uitstraling van je bedrijf, maar alleen daarmee haal je het niet.

Om een nieuwe website te optimaliseren, is het belangrijk om data van de oude website te verzamelen. Deze data kan je gebruiken om te zien wat er goed gaat en waar er verbeteringen nodig zijn.

Via Google Analytics kun je bijvoorbeeld zien:

  • Hoeveel bezoekers haken af bij de homepagina?
  • Welk percentage van de bezoekers klikt door naar de contactpagina?
  • Hoeveel keer wordt er via het contactformulier of downloads contact gezocht?
  • Welke pagina’s worden kort bekeken, waarna wordt afgehaakt?

 

Deze informatie kun je gebruiken om je nieuwe website te optimaliseren voor de beste resultaten.

Een voorbeeld:

De website van Kapsalon Dilek stond pas twee jaar toen wij werden gevraagd om er eens naar te kijken. Wat was het geval? 80% van de organische bezoekers haakte af bij de homepagina.

Na analyse van de oude homepagina ontwierpen we een nieuwe homepagina. Het resultaat: het aantal afhakers halveerde!

seo meer dan alleen zoekwoorden apdc

Waarom APD Creations voor optimalisatie?

Betere resultaten

APD Creations gebruikt data om uw website of applicatie te optimaliseren. Hierdoor krijgt jij betere resultaten, zoals meer bezoekers, meer leads en meer omzet.

Snelheid

APD Creations gebruikt de nieuwste technieken om uw website of applicatie sneller te maken. Dit maakt uw website of applicatie gebruiksvriendelijker en verbetert de SEO.

Kennis

APD Creations heeft jarenlange ervaring in optimalisatie. We hebben kennis uit voorgaande projecten die we kunnen gebruiken om uw project te verbeteren.

prestaties van een nieuwe website apdc

De prestaties van een nieuwe website meten

Veel bedrijven denken dat het online zetten van een nieuwe website het einde is van het project. Dit is echter een misverstand. De echte uitdaging begint pas daarna.

Na het online zetten van de website is het belangrijk om de prestaties ervan te meten. Dit kan met behulp van tools zoals Google Analytics. Na een paar maanden is er voldoende data verzameld om de website te evalueren.

Zo kun je bijvoorbeeld zien welke pagina’s minder goed presteren dan verwacht. Dit kun je herkennen aan een hoge afhakerpercentage. Door deze pagina’s samen met de klant te analyseren, kun je aanpassingen maken om de prestaties te verbeteren. Deze aanpassingen kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op de indeling, de tekst, de afbeeldingen of de knoppen.

Voorbeeld van een succesvolle aanpassing

Na het online zetten van de website van Di Niente, hebben we de prestaties van de website gemeten. De /jaarkaart pagina viel ons op omdat deze niet goed presteerde. Samen met de klant hebben we aanpassingen aan de pagina gemaakt.

De aanpassingen zijn op 31 mei live gezet en hebben een positief effect gehad op de prestaties van de pagina. 

  • De bouncerate is met 84% gedaald
  • Het aantal organische bezoekers is met 151% gestegen,
  • Het aantal paginaweergaves is met 100% toegenomen
  • De gemiddelde sessieduur is met 71% toegenomen.
succesvolle aanpassing apdc

Online succes is continu in beweging

In het online landschap verandert er altijd iets. Google introduceert nieuwe regels, concurrenten passen hun strategie aan. Hoe blijf je in de race? Met een pakket aan optimalisatiemaatregelen.

Onze aanpak

We werken maandelijks aan de optimalisatie van jouw website. Zo zorgen we ervoor dat je website goed gevonden wordt en dat je leads en klanten genereert.

Resultaten

Onze klanten zien hun websiteverkeer, leads en omzet groeien. Wil je weten hoe we dat voor jou kunnen doen? Neem contact met ons op.

Samenwerken voor optimale resultaten?

Wij maken gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren. Door deze website te gebruiken ga je akkoord met ons Privacybeleid.

Welkom bij de beheerders login